Page 5

Opmaak 1

A complete U-turn At the end of the eighties, the company boasted eight shop outlets in the region. In the nineties, direct sales to the public were discontinued and from then on Fuite's Bakery decided to only service the corporate market. The shop outlets were sold and Fuite's Bakery considerably expanded one of its branches to form a production company. National brand awareness started to increase. High-profile customers were drawn to the company thanks to its many possibilities and innovative products. The bakery further intensified its focus on the food service market, a sector with major opportunities. 3 Grote klanten kozen voor Fuite vanwege de vele mogelijkheden en innovatieve producten Het roer om Alle aandacht voor zakelijke klanten Eind jaren ’80 zag bakkerij Fuite er heel anders uit dan in de begintijd. Het bedrijf had inmiddels acht filialen in de regio en de aandacht was voornamelijk gevestigd op de supermarkten en andere zakelijke afnemers die graag kozen voor de kwaliteit van een goede bakkerij. De verschuiving van particuliere klanten naar de zakelijke markt leidde er in de loop van de jaren ’90 toe dat bakkerij Fuite het roer definitief omgooide. De verkoop aan particulieren werd stopgezet. De filialen werden verkocht en Bakkerij Fuite breidde één van de vestigingen fors uit tot groot productiebedrijf. Fuite kreeg steeds meer landelijke bekendheid. Grote klanten kwamen bij het bedrijf terecht vanwege de vele mogelijkheden en innovatieve producten. De bakkerij ging zich ook steeds meer richten op de foodservice markt, een sector met grote kansen.


Opmaak 1
To see the actual publication please follow the link above