Page 22

Opmaak 1

Vernieuwen Bakkerij Fuite is vooruitstrevend en werkt continu aan verbetering en innovatie. Op basis van vragen van klanten én vanuit eigen inzichten. Want ook in de brood- en banketbranche volgen trends elkaar op de voet. Gett Smit, productontwikkelaar: “Onze branche is heel dynamisch. Mensen willen steeds meer variatie en wij spelen daarop in met nieuwe brood- en banketsmaken. Soms passen we bestaande producten aan, soms is een product helemaal nieuw. Ook leveranciers komen regelmatig met ideeën. Zelf bezoek ik beurzen om op de hoogte te blijven van de laatste trends in ons vakgebied. In onze bakkerij zijn alle faciliteiten aanwezig om te proberen, te variëren en op die manier nieuwe ontwikkelingen te doen. Belangrijk is natuurlijk de commerciële waarde van een nieuw product. Valt het in de smaak? Daar draait het om. Maar ook het produceren moet haalbaar zijn met onze middelen. We hebben al verschillende mooie producten en concepten ontwikkeld die typisch zijn voor Fuite. ‘Brood a la carte’ bijvoorbeeld. Vanuit basiscomponenten maken we dan klantgerichte concepten. Zo heeft iedereen zijn eigen brood op maat. Klanten kunnen zich op die manier onderscheiden. Bij Bakkerij Fuite ontwikkelen we naast de brood- en bankproducten ook verpakkingen. Een belangrijk onderdeel, want ze bepalen de uitstraling van een product.” “Met brood a la carte kunnen klanten zich onderscheiden” Lentebroodje Fuite ontwikkelde voor Boni supermarkten exclusief een Lente Brioche broodje. Dit brood op basis van een roomboterbriochedeeg is gevuld met stukjes appel, parelsuiker en lemon. De smaakcombinatie van zoet met zuur en variatie tussen zachte en stevige textuur maken dit Lente Brioche broodje tot een waar culinair hoogstandje. 20


Opmaak 1
To see the actual publication please follow the link above